همه چیز در مورد پرینورافی واژن

برای همه ی خانم در سنین مختلف ممکن است اتفاقاتی نا خوشایندی بنا به دلایلی رخ دهد که با استفاده از دانش روز پزشکی و تحولات شگرفی که در زمینه عمل های زیبایی ایجاد شده است می توان آن ها را خوبی درمان کرد و جای هیچ نگرانی وجود ندارد، زیبایی جزء لاینفک آدمی است مخصوصاٌ خانم ها که بیش از پیش از این نعمت برخوردارند و برای دوچندان شدن آن و افزایش جذابیت شان دست به انجام عمل های زیبایی می زنند. همانطور که می دانید اندام تناسلی زنان یا همان واژن یکی از عضو های حساس، پیچیده است و اگر دست خوش تغییراتی شود به شدت در کیفیت زندگی خانم ها تاثیر می گذارد. پرینه هم یکی از بافت های درونی در دستگاه تناسلی خانم ها است که در صورت آسیب نیاز به انجام عمل زیبایی و درمانی پرینورافی یا همان پرینوپلاستی دارد.

گفتنی است که پرینه یا پرینوم نام یکی از بافت های اندام تناسلی زنان است که در قسمت بین مقعد واژن قرار گرفته شده است با اینکه قسمت بسیار کوچکی است اما وظیفه مهمی به عنوان یک پشتیبان ساختاری چند اندام مجاور را بر عهده دارد به طور کلی هر عضله در این ناحیه در گشادی یا تنگی واژن نقش به سزایی دارند. حال پرینورافی هم نام یکی از عمل های جراحی زیبایی زنان است که به منظور تنگ کردن واژن صورت می گیرد.

عمل پرینورافی چگونه انجام می شود؟

این عمل تحت یک بیهوشی عمومی یا بی حسی موضعی ساده آغاز می گردد و سپس جراح با ابزار و لوازم مخصوص جراحی که در دست دارد اقدام به پیوند بافت های عضلانی مجاور واژن می کند تا در نهایت منجر به تنگی و کوچکی واژن شود. این عمل عمیق نیست و حداکثر میزان نفوذ آن در واژن ۲-۳ سانتی متر است. حدود یک ساعت زمان صرف انجام این عمل می شود. بعد از عمل بهبودی با سرعت اتفاق می افتد و به سرعت می توانید به فعالیت های روزمره تان باز گردید و هیچ گونه محدودیتی نداشته باشید. همینطور درد زیادی را متوجه نخواهید در صورت نیاز پزشک دارو های مسکن ضد درد برای تان تجویز می کند.

مزایا انجام عمل پرینورافی واژن

• افزایش اعتماد و عزت نفس در برقراری رابطه جنسی با همسر
  • دوره درمان و بهبودی کوتاه مدتی دارد.
  • بهبود کیفیت زندگی
  • افزایش میل به برقراری ارتباطات جنسی

پرینه چگونه آسیب می بیند؟

عوامل مختلفی در آسیب دیدگی یا پارگی بافت پرینه دخیل هستند که شامل موارد زیر می باشند:

• زایمان طبیعی، یکی از سخت و دردناک ترین اتفاقاتی است مه برای خانم می افتد و از شایع ترین عوامل آسیب به اندام تناسلی و پرینه است که با تولد فرزند بافت پرینه دچار پارگی می شود زیرا این بافت بسیار ظریف و نازک است.
  • اضافه وزن بیش از حد: همانطور که می دانید ریشه بسیاری از بیماری ها چاقی است این عارضه حتی به بافت های اندام تناسلی نیز صدمه وارد می کند زیرا فشار زیادی بر این اندام وارد می شود.
  • کاهش وزن شدید: علاوه بر چاقی لاغزی شدید هم باعث آسیب به پرینه می شود، جای سوال دارد که چرا و چگونه ممکن است؟ حال برای تان می گوییم به دلیل این که در اثر کاهش وزن شدید شلی و افتادگی شدیدی در پوست ایجاد می شود حتی در پوست عضلات نگهدارنده مانند پرینه هم که آثار ناخوشایندی از خود برجای می گذارد. این اتفاق هم مانند چاقی علاوه بر اخلال در زیبایی باعث بروز بسیاری از بیماری ها شود.

چه کسانی کاندیدای مناسبی برای عمل ترمیم پرینوپلاستی هستند؟

افراد در سنین بالا به دلیل کاهش ترشحات هورمون زنانه یا زایمان های طبیعی متعدد

همه ی کسانی که به دلایل ژنتیکی دچار شلی واژن شده اند و از تنگی واژن رضایت کافی ندارند و در ارگاسم جنسی با مشکل مواجه شده اند و عفونت های زیادی در اثر گشادی واژن دارند.

*چنانچه شرایط زیر را دارید از انجام این عمل خودداری کنید.

خانم های در دوران بارداری به سر می برند یا تا ماه های آینده قصد باردار شدن دارند.

افراد مبتلا به بیماری ها خاص یا نقص سیستم ایمنی و یا حساسیت های خاصی دارند.

آمادگی های قبل از انجام پرینورافی

• اتجام آزمایشات خون و تست پاپ اسمیر
  • درمان عفونت باکتریای یا قارچی برای آمادگی های قبل از انجام چنین عملی لازم و ضروری است.
  • بررسی های هورمونی انجام شود.
  • وضعیت جسمی و روحی فرد مورد ارزیابی و بررسی قرار بگیرد. همینطور با مطالعات مقالاتی از این دست و پرسش سوالات مهم از بهترین جراح زنان آگاهی و دانش کافی در مورد چگونگی این عمل و نکات مراقبتی ان داشته باشد.

نکات احتیاطی بعد از عمل پرینورافی واژن

• می توانید پس از اتمام عمل جراحی پرینورافی به مدت ۵-۷ روز استراحت کنید.
  • تا مدت ۸ هفته از برقراری رابطه جنسی اجتناب کنید.
  • انجام هر گونه فعالیت های جسمی سنگین و نیمه سنگین مانند تمرینات ورزشی یا بلند کردن اجسام را به بعد از بهبودی کامل موکول کنید.
  • برای جلوگیری از بروز یبوست از داروهای ملین استفاده کنید.
  • محل جراحی را خشک و تمیز نگهدارید.

عوارضی که پس از عمل پرینورافی به صورت احتمالی رخ می دهد عبارت اند از:

• عفونت در محل جراحی که با مصرف آنتی بیوتیک های به سرعت درمان می شود.
  • خونریزی غیر قابل کنترل
  • التهاب و تورم در بافت های مجاور
  • احساس درد
  • اختلال در حرکت روده ای یا یبوست
  • ترشحات غیر عادی بد رنگ و بو

کلام آخر

برای دست یابی به بهترین نتیجه ممکن است از بهترین متخصص و جراحی زیبایی زنان کمک بگیرید، تا با دانش و مهارت بالای خود عوارض و خسارات احتمالی را کنترل و تا حد چشم گیری کاهش دهد.